pff, ik begon met van die goedkope dingetjes van de markt(2 kanaals, je kent het wel)
toen heb ik maar door gespaart voor een blade mcx, om echt in de hobby te komen, dit was dus een 4 kanaals coaxiaal.
de eerste vluchten met die heli waren zelfs echt toen de tijd, beetje voorzichtig hoeveren, bang zijn om hem te slopen etc, heeeel saai als ik er aan terug denk.
na daar ongeveer een paar maande mee te hebbe gespeeld om het zo te noemen ben ik verder opzoek gegaan.
veel op internet gekeken naar heli's
eerst viel me oog op een Falcon 40, een fp heli ook vrijgoedkoop etc, maar dat mocht er maar niet van komen.
toen maar gewoon gaan sparen, oude dinge verkope etc, en toen had ik al gauw 232 euro ofzo bij elkaar, nu kregen me ouders nog geld van mij enz dus er bleef nog iets van 150 over,,
op marktplaats gaan kijken, en ja hoor, daar stond een belt CP te koop.
Ik wat research gedaan en bleek wel oke te zijn om te beginnen.
ik onderhandeld, en heb hem uiteidelijk gekocht voor 125 euro, maar er moest wel een main gear op.
zo gezegt zo gedaan.
toen kwam hij binnen, ik natuuuurlijk helemaal blij en willen gaan vliegen enz ook na velen honderede ure op de sim dacht ik het wel te kunnen.
en ja de maiden flight.
voor me deur
had hem ongeveer 30 cm van de grond,
ging goed had hem vrij goed in de hand
dacht ik dus..
nou jullie raden het al
BAM in de grond
kapot.
daarna ging het wel steeds beter, en dit jaar al helemaal, lekker vliegen voor zover die belt het aan kond met zo'n kut main gear die stripte als je hem in idle up zetten.
nu laatst een flinke crash gehad, (vol in idle up de grond in, onderstboven.......) (zie dit draadje:
http://www.rchellevoet.nl/forum/viewtop ... f=14&t=661 )
ennu maar lekker aan het vliegen mij me kds450s
heerlijk, heel hard vliegen enz, scherpe bochten, niks beter dan zo'n zoemend geluid om je hoofd leeg te maken.
de hobby is vallen en opstaan, maar zodra je goed opstaat kan je vliegen!