Een 04 verbouwen....

Moderator: RC Hellevoet

Een 04 verbouwen....

Berichtdoor theflyingeagle » Di Nov 25, 2008 6:21 pm

Ik ben begonnen om mijn 04 helemaal om te bouwen.
Het begon met de rotorkop, ik heb er nu een van een 4g1 is een stukje steviger naar mijn idee.
Dit heb ik gedaan omdat ik met de oude nog wel is problemen had (kop die tijdens het vliegen los ging)

Origineel:
Afbeelding

Nieuwe van de 4G1:
Afbeelding

Foto's zijn niet echt goed maar het verschil is redelijk zichtbaar.

Rotorkop er op en vliegen, eerste indruk was niet verkeert maar het blijft een walkera.... dus wat er toen gebeurden... crash!!
Ik wil niet gelijk de electronica de schuld geven maar het was wel een oorzaak.
Mijn motor wilden namelijk nog wel eens een vonkje geven zodat de rest fijn storing krijgt.
Ik had het idee dat dit dus gebeurden tijdens het vliegen op zo'n 20cm boven de grond.

Resultaat bladen aan gort en as nog krommer bleek later, en een persoon die niet echt vrolijk was (ik).

Na een paar dagen besloten het even goed aan te pakken, ik heb pas een DX6I gekocht voor een 450 die later nog is komt.
Dus dacht ik laat ik die maar is gaan gebruiken, ik kijken naar een borstel motor met regelaar.
Kwam er achter dat een brushless bijna net zo duur is...

En dit is dan het resultaat:
Ik moet alles nog netjes maken, wacht nog op een gyro en een as en stukje van mijn rotorkop.

Afbeelding

3900 kv motor van esky met een 9 tands tandwiel, een brushed regelaar voor de tail waar al een dd op zat.
Stukje frame van een king2, 20a brushless regelaar en een AR6200 ontvanger die bij de dx6i zat.

En toen nog de bladen.... nu had ik de rotor bladen van xtreme al gezien voor de esky heli's en nu verschillen de fpjes niet zo veel dus heb ik deze besteld.
Maar passen doet dat niet, nou ja dan maken we het zo dat het wel past.

Afbeelding

In de rotorbladen zitten op maat gemaakte busjes van aluminium.

Plaatje carbon er boven op om de kop steviger te maken.

Afbeelding

Boven en onder de bladen ook nog ringetjes gedaan van brandstofslang, ik denk dat dit niet echt handig is maar ik merk het wel.
Inmiddels heb ik de ringetjes tussen de bladen en de carbon plaat weggehaald en dat voelt al beter.

Afbeelding

Waneer het gaat vliegen weet ik nog niet, ooit een keer dus :D
Er moet ook nog een andere canopy op, origineel past niet meer.......
theflyingeagle

Berichtdoor Snipes » Di Nov 25, 2008 9:10 pm

Het is niet echt een 04 meer zo :wink:
Maar ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het vliegt!
Greetz Wesly
Snipes

Berichtdoor k.karssen » Wo Nov 26, 2008 10:09 pm

Ja herkenbaar , de 04 tjes omtoveren tot verbeterde prestaties Je kan zelfs de alu kop van de 4G1 gebruiken Ik vloog uiteindelijk het prettigst met de CP bladen van de 22E ; met behoud van de originele electronica om het goedkoop te houden en zodat ook anderen dit konden maken
Zie ook maar eens op mijn site
Leuk opgelost in elk geval Groet Kasper
De K-300 Serie ; de mogelijkheden en de bouw en de varianten

Klik voor mijn website op de www Button > rechtsboven of http://members.chello.nl/k.karssen2/
k.karssen

Berichtdoor theflyingeagle » Vr Nov 28, 2008 9:04 pm

Project is nu helaas stil gevallen, ga er zeker een keer mee verder maar eerst met mijn king 2 vliegen.
Hier heb ik de borstelloze motor opgezet en de ontvanger opgezet (2,4 Ghz he)
--The Flying Eagle--
theflyingeagle

Berichtdoor theflyingeagle » Di Jun 02, 2009 3:38 pm

Na een vrij lange tijd heb ik dit project maar eens opgepakt.

Toch maar voor een Exteme 380 brushed motor gegaan.
Esky gyrotje en 2 regelaars, natuurlijk aangestuurd door mijn DX6i.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb al een Hoover vluchtje kunnen maken, dit ging redelijk.. zo af en toe ook niet maar alles is nog heel (op de accu na..)

Maar wat je er ook aan doet aan een FP het blijft een beetje roeren :lol: Maar ja daar ga ik het wel van leren denk.

Ook nog een filmpje waar nog wat meer foto's in voor komen.. http://www.vimeo.com/4947041
--The Flying Eagle--
theflyingeagle

Berichtdoor theflyingeagle » Vr Dec 04, 2009 11:07 am

Na een hele poos op de kast te hebben gestaan is ie dan toch weer vliegklaar gemaakt.
Deze keer met een borstelloze motor er op, die er al op was gezet maar ergens anders in verdween......

Nu dat apparaat ook zo goed als versleten is was er een motor "over" dat kwam me mooi uit, regelaar erbij en bouwen maar.

Gelijk wat aan de staart gedaan, de vorige keer brak die bij het frame....
Gaat nu wat moeilijker met deze versteviging.

Afbeelding

Ook de bladen aangepakt, deze zijn totaal niet in balans bij mij :-|
Eerst maar ontdaan van zijn 'huidje' echt hout mag gezien worden toch
Toen maar aan het balanceren gegaan, ik wist dat tape niet genoeg was dus ben ik maar met loodjes bezig geweest..
Gaatje boren en een loodje er in geduwd en vast gezet met lijm, heb geen zin in putten in mijn hoofd

Afbeelding

Zender weer geprogrammeerd en globaal afgesteld, en toen was het zover, even buiten proberen ook al waait het.
En jawel hij wil de lucht in, afstellen moet ik nog een keer doen als het niet waait maar het zag er al redelijk uit.
Motor heeft echt power zat, half gas en stijgen zo ongeveer... dat had ik niet verwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ik hiermee een beetje kan leren vliegen en dat het niet te vaak stuk gaat...
Net even boven een 2 persoons bed 'gevlogen' en afgesteld........... woow dat valt niet tegen, ik kan hem boven het bed houden dus dat vind ik al heel wat.
Het blijft nog een beetje behelpen want de staart wil niet zo.. ik weet ook niks om hem meer in te mixen zodat ik niet zelf hoeft bij te stuuren.

Moet het main gear nog wel even goed vastzetten

Weet iemand wat er gebeurt als je slape dempers heb in je rotorkop?
Hier zitten namelijk ook een soort van dempers in maar naar mijn idee werkt dat niet zo...
Anders ga ik het gewoon proberen... ff alu busjes draaien en testen..

Klaar voor transport.........

Afbeelding

En een filmpje

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MPQtUF9hKQ4[/youtube]

Het is en blijft een FP maar binnen vliegt het best aardig, ik ben er voorlopig tevreden mee.
Ik heb zin in een Indoor!!

Want buiten is het gewoon eng, beetje wind en hij schiet omhoog, toeren lager om weer terug te komen..... oeps dan gaat stuuren bijna niet meer door de lage headspeed..

Alu swash er op...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er goed uit zo en een het voelt ook beter met vliegen..
Inmidels vlieg ik al heen en weer bij mij in de straat... en dat had ik niet verwacht :wink:
Dacht dat ik der niks van kon maar simmen werkt dus wel degelijk.

Een ding vind ik vreemd, me swash staat flink getrimt en dus staat hij scheef maar hij wil wel stabiel hoveren zo...
Wat zijn dat voor grapjes? mijn zwaartepunt lijkt goed te zijn..... iemand nog een idee wat dat is?

Afbeelding
--The Flying Eagle--
theflyingeagle

Berichtdoor k.karssen » Vr Dec 04, 2009 11:16 pm

Werkelijk keurig afgewerkt experiment en nog goed vliegen ook
Tja de staart blijft een lastpak ; geen idee welke motor je op de staart hebt maar er zijn wel redelijk goede maar de beperkingen moet je voor lief nemen ; moet erg leerzaam voor je zijn om steeds te veranderen
Je zegt zover getrimd op de swash dat hij echt scheef staat Heb je mogelijk het zij-zwaartepunt erg naar 1 kant zodat bij een rechte swash de heli scheef hangt Zo ja dat koos ik toch voor een iets scheve heli
Groet Kasper
De K-300 Serie ; de mogelijkheden en de bouw en de varianten

Klik voor mijn website op de www Button > rechtsboven of http://members.chello.nl/k.karssen2/
k.karssen

Berichtdoor theflyingeagle » Di Dec 15, 2009 10:43 pm

k.karssen schreef:Werkelijk keurig afgewerkt experiment en nog goed vliegen ook
Tja de staart blijft een lastpak ; geen idee welke motor je op de staart hebt maar er zijn wel redelijk goede maar de beperkingen moet je voor lief nemen ; moet erg leerzaam voor je zijn om steeds te veranderen
Je zegt zover getrimd op de swash dat hij echt scheef staat Heb je mogelijk het zij-zwaartepunt erg naar 1 kant zodat bij een rechte swash de heli scheef hangt Zo ja dat koos ik toch voor een iets scheve heli
Groet Kasper

Ja de staart is dus zeker een lastpak... helaas.
Maar er valt wel degelijk mee te vliegen, en nog hard ook :D

http://www.vimeo.com/8199446
--The Flying Eagle--
theflyingeagle

Terug naar HM04#1 / HM04